لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
در هواپیما به من گفتند که این صدمین بازی‌ام در اروپاست!

در هواپیما به من گفتند که این صدمین بازی‌ام در اروپاست!

جیجی بوفون اطمینان داد که قیل‌وقال لئوناردو بونوچی با الگری به‌خاطر تمایل بیش‌از‌حد برای برنده شدن بوده و بیرون گذاشتن او از ترکیب یوونتوس می تواند اقدامی عبرت‌آموز باشد. دیدار رفت مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا در استادیو‌‌ دو ‌دراگو ساعت 11:15 دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

 

در کنفرانس خبری پیش از دیدار بوفون گفت:

 

ما با‌توجه به نتایج و عملکردمان در بازی‌های اخیر در لحظه‌ی خوبی هستیم. ما از اهمیت این بازی و قدرت رقیبتمان آگاهیم، در سال‌های اخیر پورتو همواره به اهدافش رسیده و در بین تیم‌های برتر به کار خود پایان داده است. آنها تجربه‌ی بالایی دارند و ما احترام بسیار بالایی برای آنها قائلیم، چرا که می‌دانیم باید صعود کنیم و هیچ بازی آسانی درکار نخواهد‌بود. تا جایی که به ما ارتباط دارد، ما سابقه‌ای در مسابقات اروپایی نداریم که بخواهیم دور یک‌هشتم را دست کم بگیریم. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های تعیین‌کننده‌ای حاصل شده است و ما احترام و پرستیژمان را در اروپا بازپس گرفته‌ایم، اما اما این کار را با آغز کردن هر بازی با حداکثر تمرکز و عدم تکبر به دست آورده‌ایم. این‌ تنها راهی است که من برای رفتن به مراحل پایانی چنین رقابتی می‌شناسم.

 

در هفته‌های گذشته تنش‌هایی وجود داشته، برای مثلا بحث بونوچی و مربی تیم که باعث شده گزارش‌هایی بگویند که او از روی سکوها بازی را دنبال خواهد کرد. آیا کاپیتان صدای خود را به گوش هم‌تیمی‌ها می‌رساند؟

 

وقتی تیمی برای حضور در جایگاه‌های خاص رقابت بالایی را تجربه می‌کند، وضعیت‌های خاصی در آن پدید می‌اید. فکر می‌کنم یوونتوس در حال حاضر جزء باشگاه‌های برتر در فوتبال است، پس طبیعی است که چنین اتفاقاتی بیفتد، از آنجایی که تنها را راضی بودن پیروزی و نمایش فوق‌العاده است، هرکسی می خواهد این‌ها را به تیمش تقدیم کند. اگر این اتفاق نیفتد، این احساس مسئولیت و میل به فرارفتن از مرزهای (توانایی فردی) می‌تواند باعث شد بعضی موقعیت‌ها را به شکلی نادرست تجربه کنید. وقتی سطح تیم بالا باشد این اتفاق می‌افتد، اما هیچ چیز جدی وجود ندارد و هیچ چیز تضعیف نشده است. از من پرسیدند که آیا وقتی کسی رویکرد درستی ندارد، مداخله می‌کنم؟ فکر می کنم همه ی ما وظیفه داریم که وقتی کار درست انجام نمی‌شود مداخله کنیم. مثل موقعیت‌های دیگر، همه‌ی ما به جز من ― که کمی بیشتر بازی کرده‌ام ― کم‌وبیش هم‌سن هستیم، اما همه‌ی ما می‌دانیم که چطور رفتار کنیم و قوانین موجود در رختکنمان را می‌شناسیم.

 

جی‌جی ادامه داد:

 

نمی‌دانم که لئو بازی می‌کند یا نه. مربی ترکیب ثابت را به ما نگفته‌است، بنابرین منتظر می‌مانیم و می‌بینیم. تنها چیزی که در این موقعیت‌ها می‌توانیم بگویمم این است که اگر بازیکنان بسیار مستعد، قوی و رهبر ― گونه چون لئو وجود دارند، ما تنها کسانی هستیم که باید برای صلاح تیم خودمان را فدا کنیم تا تعادل و ارزش‌های مشخصی را حفظ کنیم. لئو پسر بسیار باهوشی‌ است که روح یوونتوس را در بدن دارد، بنابرین فکر نمی‌کنم که برای هرگونه تصمیم هیچ‌گونه مشکلی داشته‌باشد و چرا که می‌داند که آن را برای صلاح یووه انجام می‌دهد و می‌تواند لحظه‌ی عبرت‌آموزی برای بقیه باشد.

 

جی‌جی افزود:

 

بگذارید بگوییم که بازیکنان تجربه‌شان در بازی‌های لیگ قهرمانان با سری‌ا و یا کوپا ایتالیا متفاوت است، زیرا اروپا دشوارترین آزمون است و جایی که ما به بیشترین چیزها اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم همه را تحت تاثیر قرار دهیم. من در سال‌های اخیر خوشبخت بوده‌ام که باشگاه تیمی ساخته که برای جاه طلبی به اندازه‌ی کافی قدرتمند است. گاهی آرمان‌های تیمی بیشتر از کسب جوایز فردی شما را خوشحال می‌کند. انکار نمی کنم که اگر دو سال پیش به فینال رسیدیم و به بردن آن نزدیک شدیم، با وجود معجزه‌های کوچکی که رخ داد، به این معناست که ما از همان موقع تیمی بسیار رقابتی بوده‌ایم. در طول دو سال اخیر، باشگاه تیم را خلع سلاح نکرده و موقع خریدهای مهم پا پس نکشیده است. یوونتوس پیامی به هواداران و ما بازیکنان فرستاد به این معنا که باشگاه جاه‌طلب و رقابتی است. چیزی که به من اعتماد به نفس می‌دهد این است که می‌بینم چطور تمرین می‌کنیم، پیشرفت چقدر برایمان مهم است، چقدر می‌توانیم بهتر شویم و همه چقدر تلاش می‌کنند.

 

بوفون فردا 100ـمین بازی‌اش در لیگ قهرمانان (بدون احتساب رقابت‌های پلی ― آف) را بازی خواهد کرد، او اولین بازیکن یوونتوس است که به چنین رکوردی دست پیدا می‌کند:

 

در هواپیما به من گفتند که این 100ـمین بازی من در لیگ قهرمانان خواهد بود. راستش را بخواهید، نفسِ من کمی ناراحت شد، چرا که احساس کردم بسیار بیشتر از این‌ها بازی کرده‌ام! ایکر کاسیاس همکاری است که من همواره تحسینش کرده‌ام و همچنان به میزان فراوانی تحسینش خواهم کرد. او فرم فوق‌العاده‌ای دارد و امیدوارم هر دوی ما نمایش درخشانی داشته باشیم.

 

مهاجم پورتو «آندره سیلوا» گفته است که گل زدن به بوفون آرزوی او بوده است:

 

آندره سیلوا خطر بزرگی است، من او را به خوبی می‌شناسم و امیدوارم به رویایش برسد و به من گل بزند، اما تنها به این شرط که یوونتوس صعود کند! این بهترین حالت است. من برای کلین‌شیت کردن باید در بهترین فرمم قرار داشته باشم، چرا که پورتو مرتب شانس گلزنی ایجاد می‌کند و دروازبان حریف را ناامید می‌گرداند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: